“Els carreus de les parets del castell de Calonge són els testimonis privilegiats de més de mil anys d’història. Des d’aquest punt estratègic, que en altres temps va servir per defensar i protegir el territori, avui en redescobrim els orígens per mitjà de la seva arquitectura en na aportació extraordinària a la historiografia local.” – Josep M. Esquius i Prat
Esquius i Prat és arquitecte en l’especialitzat d’urbanisme i la seva activitat professional és molt extensa, comprenent tant obra pública com privada, redacció de plans directors i nombroses restauracions d’arquitectura històrica, una d’elles: el castell de Calonge.
El projecte del castell de Calonge va més enllà d’una senzilla restauració, és tot un treball d’investigació històrica. Amb l’impuls de l’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni, neix la idea de fer-ne una publicació. Un llibre que dona a conèixer tota la documentació recollida en la recerca. Un volum de gran valor que analitza l’evolució arquitectònica al llarg de la història d’aquest edifici de manera didàctica i rigorosa.
El llibre, dissenyat i maquetat per Ignasi Torras i amb l’Oficina 200Bis a càrrec de la gestió del projecte, agafa forma al taller gràfic d’Agpograf. Per la impressió, s’empra la tecnologia LED UVI a quatre tintes sobre el paper Munken Kristal d’Union Papelera. Per l’enquadernació s’opta per una tapa dura a ras de taco, amb un un cartró de 3 mm i el llom en Icna Woods de Compte Grup que simula la fusta acabat amb un stamping negre ratllat, evocant als embigats instal·lats en la restauració del castell. L’interior va introduït amb unes guardes en Popset Negre d’Antalis i la coberta va folrada amb Geltex Seda Rioja de Guarro Casas, on destaca el títol i l’autor amb un stamping blanc, i la contracoberta va impresa en tinta blanca LED UVI.
Especificacions
Format
24 x 28 cm
Paper
Interior 168 pàgines: Munken Kristal 150 g d’Union Papelera
Guardes: Popset Negre 170 g d’Antalis
Folre coberta: Geltex Seda Rioja de Guarro Casas
Llom postís: Icna Woods 300 g Compte Grup
Impressió
LED UVI a 4+4
Enquadernació
Tapa dura a ras de taco
Cartró 3 mm
Llom símil fusta
Acabats
Folre amb stamping blanc i tinta blanca LED UVI
Llom postís amb stamping negre