El Centre d’Art Tecla Sala publica Papers Treballats, un catàleg que documenta la donació d’obra gràfica que el crític i historiador d’art Daniel Giralt-Miracle ha fet a l’Hospitalet. Aquesta col·lecció, composta per centenars d’obres d’art, prové d’artistes, galeries, editorials i fundacions amb les quals Giralt-Miracle ha mantingut una relació al llarg de la seva trajectòria. L’objectiu del projecte és preservar aquests “papers treballats” com a testimoni d’un ecosistema artístic i humà que va del debat crític a la creació gràfica.
El disseny gràfic de la publicació va a càrrec de Pau Torrente Vidal, qui concep el com un espai de diàleg entre el rigor institucional i la identitat personal de Giralt-Miracle. El volum incorpora dos fulls desplegables i una coberta amb solapes, detalls tècnics que reflecteixen l’obra com a arxiu viu i dinàmic.
La producció combina dues tecnologies que treballem internament al nostre taller: la impressió offset LED UVI per la coberta i la impressió digital amb HP Indigo a la tripa. Aquesta doble infraestructura ens permet ajustar cada part del projecte al procés que millor n’optimitza el resultat.
La coberta, impresa sobre Arena White Rough de 300g de Fedrigoni Paper, ofereix una textura especial i un tacte que reforça el caràcter contemplatiu del projecte; i l’interior s’imprimeix sobre Pergraphica Classic Smooth de 150 g de Mondi. El llibre s’enquaderna en rústega PUR presenta un baix relleu sec a la coberta.
Especificacions
Format
21 x 26 cm
Paper
Coberta: Arena White Rough 300 g de Fedrigoni Paper
Interior (148 pàgines): Pergraphica Classic Smooth 150 g de Mondi
Impressió
Coberta: Impressió offset LED UVI
Interior: Impressió digital HP Indigo
Enquadernació
Rústega PUR
Acabats
Baix relleu sec a la coberta
Coberta amb solapes
2 pàgines desplegables